Czyszczenie silniczka krokowego silnik 2.0 DOHC
W pierwszej kolejności odkręcamy śruby mocujące rezonator kluczem 10 mm (zielone strzałki).
Śrubokrętem płaskim luzujemy opaskę łączącą rezonator z wężem dolotowym (niebieska strzałka).
W Nubirze I pomijamy ten etap gdyż tam nie ma rezonatora.
Cały rezonator podnosimy (obracamy) do góry nie wyjmując go z rury dolotowej, opaska musi być sporo popuszczona.
Odpinamy wtyczkę 1 czujnika położenia przepustnicy oraz wtyczkę 2 silniczka krokowego.
Zielone strzałki pokazują jak odbezpieczyć zatrzaski które zabezpieczają wtyczki przed przypadkowym wypadnięciem.
Wtyczki wyciągamy w dół po wcześniejszym odblokowaniu zatrzasków odginając je lekko.
Śrubokrętem krzyżakowym odkręcamy cztery śruby (czerwona strzałki) mocujące pokrywę komory silniczka krokowego.
Pokrywę myjemy w benzynie i osuszamy czystą szmatką.
Krótkim śrubokrętem krzyżakowym odkręcamy dwie śruby (czerwona strzałki) mocujące silniczek krokowy i wyciągamy go z obudowy.
Podczas wyciągania uważajmy na o-ring uszczelniający aby go nie zgubić.
Silniczek krokowy dokładnie myjemy w benzynie i osuszamy go.
Czystą szmatką nasączoną benzyną dokładnie czyścimy wnętrze komory, szmatkę wciskamy śrubokrętem do komory i dociskamy do ścianek.
Wszystko składamy w odwrotnej kolejności.
W skrzynce bezpieczników wyciągamy bezpiecznik EF 22 na około 5 minut.
Po włożeniu bezpiecznika przeprowadzamy
programowanie biegu jałowego.